onsdag 1 juli 2020

Nu börjar Topp26-sommaren

Hur känns det? Alltså på riktigt. Den mest märkliga våren som världen har upplevt är slut. Och på ena eller andra sättet har vi tagit oss igenom det. Hur det blir sedan är naturligtvis svårt att svara på. Men det finns faktiskt en sak som just du kan påverka.


Hur det blir för dig!

Visste du att alltid när en säljtermin tar slut brukar jag göra tre saker:

1. Fundera på vilka som var dom 3 bästa sakerna som hände och vad det berodde på

2. Göra min återhämtningsplan, hur ska jag göra för att både få vila och hitta ny energi under ledigheten

3. Vad ska jag sätta för mål för nästa säljtermin? Och när ska det målet vara satt?

Vet du vad? Jag tror att det där är viktigare än någonsin nu. För att sudda bort oro och ovisshet inför semestern. Och för att kunna ta avstamp i det som skulle kunna bli en kanonhöst!

Du har säkert precis som jag varit med om många ovanliga, kanske rent av konstiga saker under våren.

För min och min familjs del innebar det att ändra på livet totalt, eftersom det i London verkligen blev en riktig lockdown.

Det innebar att allting vi brukade göra i vanliga fall ändrades, både för barn och vuxna. Och alla som har gjort stora förändringar i sitt liv vet ju vilken kraft det tar.

Och det är här kraften i min första punkt kommer in. Istället för allt det tråkiga och allt det jobbiga. Vad händer om vi funderar ut och lyfter fram dom 3 BÄSTA punkterna som hände?

När jag tänker den tanken så kommer det upp många bra saker, i dom flesta fall är det när någon har gjort något snällt mot mig eller någon annan som den personen verkligen inte behövt.

Jag tänker också på den gruppkänslan som kort uppstod under några korta minuter i vårat område varje torsdag, där grannarna knappt pratar med varandra i vanliga fall. När det plötsligt var ok att gå ut på balkongen och tokapplådera, busvissla och smälla raketer.

För min egen del var mitt beslut att istället för att låta en lockdown och ett virus bestämma att jag ska göra så lite som möjligt, dubbla mitt arbetstempo och spela in två ljudböcker i Sälja Hemifrån-serien.

Nu frågar jag dig. Vad kommer du på? Vad var det bästa som hände dig? Ta dig en stund och fundera på det och dela gärna med dig här på bloggen eller via våra inlägg på Facebook och LinkedIn.

För nu börjar Topp26-sommaren. Tillsammans med mina kompisar och samarbetspartners kommer vi under hela juli att ge dig inspirerande läsning här på bloggen.

Häng med! Engagera dig gärna, kommentera och dela. Vi lovar 100 % positiv känsla och läsning. För helt oavsett vädret ska detta bli en toppensommar, en Topp26-sommar.

Allt går!

- Max

Max Söderpalm är författare till 12 böcker och 16 ljudböcker inom försäljning och framgång. Han brinner för att hjälpa alla affärsmän och affärskvinnor till Topp26, alltså stjärnsäljare som blir bland dom bästa i sin bransch. I sin roll som säljtränare och föreläsare har han genomfört mer än 1000 föreläsningar. 

Han har grundat webbplatsen iZONEN och ger sedan 12 år tillbaka ut Monday Morning Letter, nyhatsbrevet för dig som vill öka försäljningen snabbt. Max nås på max@soderpalm.se

#digasell #försäljningschef #webinar #skype #zoom #säljmöte #företagarna #entreprenörskap
#entreprenör #grantcardone #coronavirus #corona #lockdown #vip #ljudbok #småföretagare
#egenföretagare #säljare #framgång #framgångsrik #jobbahemifrån #försäljning #izonen
#topp26 #maxsöderpalm #maxsoderpalm #blogbiz #affärsmöte #topp26sommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar