torsdag 30 juli 2020

Semester med nya utmaningar av Carola Gehrke

Dags för nästa sommarkrönika i Topp26-sommar. Carola Gehrke förenar det bästa i livet. Hon Choklad, Spa och bloggar. Här berättar hon om hur en företagare kan ha en härlig semester. Trots att det finns nya utmaningar.

Visst är det underbart med semester! 

Fast har man semester som egenföretagare?

24 timmar om dygnet är jag ledig. Familjen är ledig och vi får göra precis vad vi vill och när vi vill.

Vad gör jag då? Jag kan inte låta bli att jobba ”lite”. Det sker helt automatiskt utan att jag tänker på det.

- Jag läser utvecklande böcker blandat med böcker för själen. (Jag har läst flera av Max böcker, gör det du också).

- Kollar in hur andra marknadsför sig, tittar i tidningar hur ser annonser ut vad står det i dom, Bilder hur ser dom ut.

- tittar efter samarbetsparter, ska hyra ut ett rum på Salongen

- letar lösningar inför ännu längre Coronatider. Hur gör jag i höst? Med säkerheten för kunderna och för mig?

Jag förbereder mig även mentalt, mina kunder behöver mig på flera olika sätt, inte bara som kroppsterapeut utan jag får vara mycket mera psykolog.

Förstå mig rätt, det är inte bara kroppen som kunderna behöver hjälp med längre utan även själen, ensamheten är ett stort problem.

De yngre kunderna är inte vana att vara själva, de behöver vänner kollegor. Jag har fått hjälpa dom att hitta nya sätt att umgås på. Det är utvecklande även för mig.

- Jag fick även gå in och jobba fysiskt i veckan för att jag fick kunder som blev akut dåliga i kroppen. Är jag hemma i Uppsala så självklart ställer jag upp.

- Gympade med Sofia på SVT 1 varje dag på semester.

- peppar kollegor, kunder och vänner att ta hand om sig själv via Facebook, som är mitt sätt att kommunicera med omvärlden.

Det är väl därför jag är entreprenör. Älskar att Alltid vara redo för dig, som behöver min hjälp.

Visst är det skönt med semester!

Carola Gehrke, Chokladspa i Uppsala

#choklad #topp26 #izonen #semester #sommar #framgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar